• Skip to main content
  • Skip to footer

GSAdev

Lad din virksomhed blomstre

  • Boganmeldelser
  • Om

Går du glip af den rigtige medarbejder?

20. november 2014 af Georg Adamsen

Jobsitet af Charlotte Bryldt Theisen er et vigtigt bidrag til at bruge en hjemmeside i HR-arbejdet, så du får den rigtige medarbejder
Charlotte B. Theisen, Jobsitet

Hvordan ser den rigtige medarbejder din hjemmeside?

Tager din hjemmeside sig godt af både nuværende og kommende medarbejdere? Eller de forhenværende, som har stor betydning for dit omdømme?

Alle ved det. Hjemmesiden er næsten altid det første sted, en potentiel leder eller medarbejder kigger. Og du kan være sikker på, at forhenværende medarbejdere også kigger forbi af og til. Men hvad finder de? Hvis du ser på din hjemmeside, som om du var den rigtige medarbejder til den næste stilling, hvad ser du så?

Som regel en side med oplysninger om, at man modtager uopfordrede ansøgninger (eller ej), måske gengives opslag på siden, måske ikke.

Din virksomheds service leveres af dine medarbejdere. Eller dine produkter laves og sælges af dem. Det faglige og sociale fællesskab på din arbejdsplads er vigtig. Nok skal lønnes være i orden, men lønnen gør ikke folk glade. Det gør arbejdet, kunderne ‒ og fællesskabet. Men kan man se det på din hjemmeside? Kan fællesskabet udfolde sig på din hjemmeside? Bliver den rigtige medarbejder, du leder efter, tiltrukket af din virksomhed?

Eller sender du den, der ellers kunne være din næste nøglemedarbejder, den rigtige medarbejder til stillingen, videre til konkurrenten?

Bind HR og kommunikation sammen

HR-folkene ved, at ovenstående og meget, meget mere er afgørende på både kort og især langt sigt. At få og beholde de rigtige medarbejdere handler selvfølgelig om at skabe en attraktiv virkelighed i virksomheden, men det handler også om at præsentere denne virkelighed. Ja, faktisk ikke kun at præsentere den, men allerede på hjemmesiden at inddrage potentielle, nuværende og tidligere medarbejdere i denne virkelighed.

Det kræver, at kommunikationsfolkene og HR-folkene taler sammen. Det er (mindst) lige så vigtigt at pleje dem, der har været, er eller vil blive dine medarbejdere, som det er at pleje dem, der har været, er, eller gerne skulle blive dine kommende kunder.

Det har Charlotte Bryldt Theisen skrevet den fine bog  med titlen Jobsitet: Håndbog til håndtering af employer branding på din virksomheds hjemmeside. Theisen argumenterer stærkt for sin sag, men viser også, hvordan man skal tilrettelægge en proces, så man får et reelt og godt jobsite på sit website. Et jobsite, der binder HR og kommunikation sammen og præsenterer arbejdspladsen reelt og attraktivt. Et jobsite, der skaber værdi!

Man kan rulle den store model ud, sådan som Theisen beskriver det. Det kan også tilpasses mindre virksomheder og organisationer. Gør det, så du ikke går glip af den rigtige medarbejder næste gang.

Om anmeldelsen: Jeg har ikke modtaget anmeldereksemplar, honorar eller nogen direkte eller indirekte belønning for at skrive denne anmeldelse. Du kan købe bogen hos forlaget Transparent.dk.

Denne anmeldelse blev først publiceret på GSAdev.dk

Filed Under: Boganmeldelser

Footer

GSAdev v. Georg Adamsen

Kærvænget 28A, Gl. Sole, 8722 Hedensted
Mobil

CVR 34320136

Om honorarer

Honorar afhænger helt af opgaven. Kontakt mig og hør nærmere.

Opgavedoktor

Har du brug for hjælp til opgaver på videre­gående uddannelser, så kontakt Opgavedoktor.

Copyright © 2022 · Infinity Pro til Genesis Framework · WordPress · Log in